warisan budaya kita

warisan budaya kita

salam ukhwah tuk semua..

i try to make my blog my interesting..so hope i can do it n i can maintainabout my komitmen;)

salam ukhwah tuk semua..

i try to make my blog my interesting..so hope i can do it n i can maintainabout my komitmen;)

Tuesday, November 10, 2009

Kalo Korang Jadi Aku???

olaaa semua...urkkkk...alhamdulillah,konyang poyot nie..

aku skang tgh teruja kerna baru dapat tahu yg aku dapat panggilan temuduga KPLI...

adakah aku perlu tukar kerjaya dr seorang pegawai kerajaan kepada seorang guru??

tp bila difikirkan dalam2 aku tersentak dari lamunan,yg ini hanyalah temuduga...belum tentu lagi dapat..

so pada kiraan korang,perlukah aku pergi temuduga KPLI nie??

actually,dr kecik sehinggalah ke saat ini kalo nmpk sekolah,aku mcm cacing kepanasan..

kalo nmpk guru-guru keluar dr sekolah aku akan cemburu dengan kerjayanya..

aku nk jd guru..atau budayawan..

tp aku pikir balik,baik aku pi temuduga KPLI coz belum tentu dapat..

but pegi untuk timba pengalaman di interview utk jawatan guru..

kalo korang mcm mana???

guru kerjaya yg murni...pegawai warisan adalah kerjaya yang mengangkat serta memartabtkan seni budaya sezaman..

dua2 aku syg...dan dua2 aku minat..

yg bezanya guru belum pasti...tp pegawai warisan sudah dimiliki...

seni warisan zaman berzaman,
dijaga rapi penuh etika,
yang dikendong di dalam genggaman,
takut yang dikelek tidakkan tiba...

1 comment:

  1. alhamdulillah...murah rezeki tu....banyak hikmahnya menjadi org yg sabar.membuat pilihan yg tepat adalah bagus...tapi fikirlah dulu dan jangan buat keputusan terburu-buru....pergi jer temuduga tu...insyallah tp bila dapat nanti kena pikir abis2 ya sahabat...smyg hajat ke apa2 yg patut tuk minta ptunjuk...

    ReplyDelete