warisan budaya kita

warisan budaya kita

salam ukhwah tuk semua..

i try to make my blog my interesting..so hope i can do it n i can maintainabout my komitmen;)

salam ukhwah tuk semua..

i try to make my blog my interesting..so hope i can do it n i can maintainabout my komitmen;)

Sunday, November 8, 2009

aku sayang semua yg sayang aku;/

kekadang hati aku a bit frust kerana aku seperti di tuduh tidak menghiraukan mereka,
walhal dalam benak aku,
perasaan sayang masih lagi ampuh dan utuh...
jika perasaan sayang mmg sudah sebati dalam hati masakan aku akan berubah??
aku terpikir sejenak,adakah aku tidak pandai membahagikan masa di antara kerjaya dan juga perhubungan dengan mereka???
dan kekadang aku rasakan adakah aku perlu mengorbankan waktu rehat aku bersama dengan orang mereka yang mana akhirnya aku menjadi tertekan???
nah,inilah yg dinamakan pengorbanan berkasih sayang..
mungkin aku kena menyatuh lirik-lirik lagu cinta sebagai contoh lautan api sanggup aku redah, letusan gunung berapi aku akan lintas, n mcm2 lagi demi menjaga perhubungan..bagi aku cukuplah sekiranya sayang ditunjukkan dengan kejujuran menjaga maruah serta perlakuan dan ada waktu tertentu akan berjumpa....
akhirnya untuk perasaan hati aku,aku jua yg akan tanggung...
ntah la....mayb dahulu sebelum aku mempunyai komitmen kerja,aku slalu juga panas ponggong dengan perlakuan skandal n org yg aku sayang yang x ada masa utk bersama kerana kerjaya..
dan akhirnya kami putus...but selepas aku bekerja barulah aku mengerti mmg jika bekerja nak menjalinkan hubungan kasih syg nie kena pikir dua tiga kali,coz takut nk bagi komitmen..
tp yg menjadi indah nye sekarang, aku x penah lupa n abaikan org yg aku sayang...n aku x ada bertukar-tukar pasangan or berjumpa dengan ramai org....
aku hanya bekerja, balik rumah, mandi tido......benda yg sama aku akan buat pada hari berikut...ntah mana2 baru aku keluar pi berfoya-foya....
MAAFKAN AKU ANDAI AKU DIANGGAP MENGABAIKAN TANGGUNGJAWAB SEBAGAI ORG YG PALING DISAYANGI!!!!!!!AKU SAYANG KAMU SANGAT2!!

3 comments:

  1. SAYANGILAH DIRI SENDIRI SEBELUM ANDA MENYAYANGI DIRI ORG LAIN....
    tepuk dada dan tanya apa yg anada inginkan sebenarnya...
    menjaga ati dan perasaan memang baik, tapi janganlah sampai tidak menjaga ati dan perasaan anda sendiri...
    renung2kan

    ReplyDelete
  2. huhuhu...ustazah nurbaliyah dah mula berkata-kata...
    hingga terkedu dibuatnya..hahaha

    ReplyDelete
  3. susah untuk menyayangi org lain sebenarnya,jadi mulakan utk meyayangi diri sendiri, baru akan ada kepuasan.heheheh bila ustazah berkata-kata...

    ReplyDelete