warisan budaya kita

warisan budaya kita

salam ukhwah tuk semua..

i try to make my blog my interesting..so hope i can do it n i can maintainabout my komitmen;)

salam ukhwah tuk semua..

i try to make my blog my interesting..so hope i can do it n i can maintainabout my komitmen;)

Tuesday, December 15, 2009

kerana mulut badan binasa!!!


nie aku nk citer plak tentang segelintir manusia yang mempunyai mulut yang seringkali membuatkan dan menimbulkan perasaan yg kurang enak sesama manusia..apa nak jadi dengan manusia yang seperti ini...tuduh menuduh, fitnah memfitnah, mengata belakang, dan sekutunya...aku tak berapa faham....kowang tak ingat ke balasan yang bakal korang hadapi apabila melakukan hal sebegini...korang ada waris dan juga zuriat..jd jgn lah suka mengumpat kerana ianya akan mengalpakan kita tentang balasan yg akan dihadapi oleh keturunan kita...baik kita jaga diri kita sendiri dan org yg kita sayang...coz kekadang mereka yg tak bersalah akan dijadikan bahan yang hina dek kerana mulut kowang.....manusia,manusia,manusia!!!kekadang aku menangis mengenangkan sikap manusia itu yang terlalu mengikutkan emosi dan juga mulut yang terlalu bisa.....kerana mulut,hati dan sensitiviti orang lain kita lupakan....kalo kowang terima bala,baru padan muka...takutlah dengan dosa yang ada,jgn ditambah dengan dosa yang baru....for me, hal peribadi orang,jgnlah kita selongkar dan hal sensitiviti org kita kena peka dan allert!!!so aku berkata atas dasar aku sygkan semua manusia yg ada terutamanya mereka yang kalah dengan mulut mereka..aku pantang sekali dengan org yang memandai bawak mulut,dan juga mengaibkan manusia lain..even bukan aku yg kena,tp member aku or saudara mara ku....!!!!!org yang tak sayangkan mulut,ibarat tanah yang tandus....bertanah tapi tak berpenghuni...berkwn tapi tapi tak berdamping!!!

1 comment:

  1. sabarlah sahabat...banyak hikmahnya menjadi seorang yang sabar..kita akan sentiasa diuji kerana Dia SAYANGKAN KITA DAN NAK KITA MENJADI MANUSIA YG TABAH...tabah dalam mEnghadapi segala-galanya...hidup dalam bidang ni tak kiralah menjadi artis atau apa sekalipun...memang akan melaluinya...pekakkan telinga teruskan lakukan apa yang kita rasa ianya perlu dilakukan.
    jika niat kita baik, insyallah semuanya akan berjalan dengan baik...teruskan perjuangan..teman2mu yg lain dan keluargamu serta skandal2mu...hahhaha akan menjadi tulang belakang kejayaan kamu...jeng2...cayok2

    ReplyDelete